Tko smo mi?

O NAMA

Zaboravite na sve što ste do sada o letenju mislili i doživjeli!

Gyrocopter je drugačiji način letenja!

Spretan, jedinstven, poseban, nezaboravan i siguran način leta!

INFO:

Aeroklub Gyrocopter Croatia osnovan je 2014. godine s ciljem udruženja ljubitelja gyrocoptera i osposobljavanje članova Kluba za upravljanje gyrocopterom, te širenje i razvoj nove grane sportskog zrakoplovstva u RH.

AK GYRO-CRO je udruga građana, tehničke kulture i sporta u koju se slobodno udružuju fizičke i pravne osobe radi ostvarivanja svojih osobnih i zajedničkih potreba i interesa, a s ciljem djelovanja u području letenja sportsko-rekreativnim zrakoplovima, padobranstva, zrakoplovstva kao i tehničke kulture i sporta općenito.

Aeroklub GYRO-CRO svojim članovima nudi charter letove te školovanje sportsko rekreativnim zrakoplovima (gyrocopter – avion – zmajevi)

Ujedno organiziramo letove i višednevne ture sa Gyrocopterom.

POVIJEST:

1920 godine španjolski zrakoplovni dizajner don Juan da la Cierva nakon što je zbog STALL-a (sloma uzgona, najčešći razlog zrakoplovnih nesreća) u padu aviona izgubio najboljeg prijatelja, zarekao se da će dizajnirati najsigurniju letjelicu na svijetu, te je već 1923 godine svijetu predstavio Auto Gyro prethodnika današnjeg Gyrocoptera, hr: Žirokopter, najsigurniju letjelicu ikad napravljenu, jedinu letjelicu na svijetu koja ne može ući u STALL, te koja u slučaju kvara pogona / motora lagano plovi prema zemlji, baš kao sjeme javora!

U filmu „Mad Max 2“ i u filmu Jamesa Bonda „You only live twice“ gyrocopter je stekao svjetsku pozornost. Posebnu pozornost stekao je kad je Sean Connery manevrirao „Little Nelly“ na azijskom otoku. Za razliku od našeg gyrocoptera Little Nelly imala je dva plamena bacača, dvije rakete i strojnice u prednjem djelu, te se dala spremit u samo četiri kofera. No te dodatke mi nemamo, njih smo izostavili.:)

TEHNIČKI PODACI:

Zbog čega je Gyrocopter toliko siguran?

Gyrocopter, mješanac zrakoplova i helikoptera u osnovi funkcionira kao i njegov veliki brat, helikopter, ali rotor gyrocoptera nakon što je u zraku nije pogonjen motorom kao u helikoptera, već je pogonjen zračnom strujom koja prolazi kroz rotor-listove.

Rotor gyrocoptera uvijek je u autorotacija (samo obrtanje) te iz tog razloga gyrocopter može da nastavi sa letom i sigurno sleti čak i u slučaju otkaza motora.

A motor pokreće samo elisu i služi isključivo pogonu u naprijed.

S tim da je rotor gyrocoptera pogonjen kroz struju vjetra, postoji samo niska mehanička naprezanja. Nema skupih prijenosa / getriba, te je opasnost tehničkih kvarova dosta manja na rotorsystemu, što znači sigurnije!

Gyrocopter nemaju minimalne brzine, tak da nemaju nikakve karakteristike stallinga.

Gyrocopter nije osobito osjetljiv na turbulencije iz razloga što se vrhovi rotora kreću brzinom od 700 km/h kroz zrak te mu ne smetaju naleti vjetra od 70 km/h. Iz tog razloga i u teškim vremenskim uvjetima sigurno je ploviti sa Gyrocopterom.

Gyrocopter je opremljen standardnom i naprednom zrakoplovnom opremom; radio odašiljačem, transponderom, kao i najnovije tehnološke inovacije iz područja plovidbe, praćenje meteoroloških uvjeta i zračnog prometa, a kao takav je izvrstan izbor zrakoplova za sportske, panoramske i međunarodne letove.

Gyrocopter modela MTOsport sa jednim rezervoarom goriva od 78l može biti 4-5 sati u zraku, prosječne brzine 120 km/h, domet preko 400 km.

Ukratko prednosti:

  • nema prekid protoka zračne struje (stalling)
  • nema spina
  • staza za polijetanje od 10 m do 100 m
  • staza za slijetanje od 0 m do 15 m
  • ekstremno sporo letenje, ovisno o vremenskim uvjetima moguće letenje i na mjestu

UVJETI ZA LETENJE:

  • OBVEZNA ČVRSTA OBUĆA (tenisice ili cipele)
  • Minimalna visina osobe: 140 cm
  • Maksimalna težina osobe: 100 kg